Fra progressivisme til arbejdsmarkedsrelevans: Projektpædagogikken i historisk lys

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Documents

Formålet med denne artikel er at tegne en skitse af projektpædagogikkens historie, som den har formet sig i Danmark. I dansk sammenhæng spiller arven fra 1970erne på universitetscentrene i Roskilde og Ålborg en væsentlig rolle for den form, projektpædagogikken har antaget. Men projektpædagogikken opstod ikke af ingenting på dette tidspunkt, og den er ikke forsvundet efter de på én gang tumultariske og nytænkende år i forlængelse af ungdomsoprøret. Til trods for nutidens opgør med denne epoke, har projektpædagogikken vist sig særdeles levedygtig og indgår i dag på stort set alle niveauer af det danske uddannelsessystem.
Original languageDanish
Article number2
JournalKognition & Paedagogik
Volume129
Pages (from-to)6-15
Number of pages10
ISSN0906-6225
Publication statusPublished - 2023

Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk


No data available

ID: 366996008